13 квітня 2018 року на базі ДНЗ1 «Зіронька»методистом районного методичного кабінету відділу освіти Яготинської районної державної адміністрації Миненок О. В. було проведено засідання районного методичного обєднання вихователів дошкільних навчальних закладів на тему: «Сучасні підходи до фізичного розвитку дошкільників».

Проблеми фізичного розвитку дошкільнят, зміцнення та збереження їхнього здоров’я ніколи не втрачають своєї актуальності. Відомо, що дошкільний вік є вирішальним у формуванні фундаментуфізичного і психічного здоров’я. Проте в умовах активного впровадження комп’ютерних технологій різко знизилась рухова активність дітей, як наслідок — підвищився відсоток дітей з ослабленим здоров’ям. Діти при вступі до дитячого садка відчувають «руховий дефіцит», затримується віковий розвиток швидкості, спритності, координації рухів, витривалості, гнучкості і сили. Багато з них мають зайву вагу, порушення постави. Тому, перед педагогами постало завдання: проводити систематичну профілактичну роботу, спрямовану назниження захворюваності та зміцнення здоров’я дітей. З метою вирішення даної проблеми, яку обґрунтувала Оксана Вікторівна, педагоги дошкільних навчальних закладів Яготинщини підвищували свої професійні навички та теоретичні знання.

У теоретичній частині вихователь-​методист ДНЗ5 «Берізка» Заморока Н.М. розповіла про переваги використання в процесі фізичного виховання дошкільників відомих фізкультурно-​оздоровчих методик та інноваційних технологій, адаптованих до вікових особливостей дітей дошкільного віку. Наталія Миколаївна наголосила, що такі технології повинні в першу чергу сприяти корекції не лише фізичного, психомоторного, але і мовного, емоційного і загального психічного розвитку.

IMG 2018 04 13 092127 HDR

Досвідом використання сучасних фізкультурно-​оздоровчих методик у практику роботи дошкільних навчальних закладів поділилася вихователь-​методист Хавтирко В. Г., яка розповіла, що педагоги ДНЗ1 «Зіронька» почали впроваджувати нові форми організації фізкультурних занять з використанням нетрадиційного спортивного обладнання – степ-​платформ, що дало змогу підвищити у дітей інтерес до занять фізичною культурою, до спортивних та рухливих ігор; покращити рівень фізичних якостей дітей, збільшити опір організму дітей до захворювань. Степ-​платформа — це фізкультурне обладнання, необхідне для занять степ-​аеробікою, що в свою чергу являє собою різновид занять фізичними вправами під музичний супровід, в основу якого покладено різні способи спуску та підйому на спеціальну степ-​платформу. Степ-​аеробіка сприяє розвитку рухливості суглобів, формуванню зводу стопи, удосконаленню координаційних здібностей дитини, зміцнює м’язи черевного пресу, плечового поясу, м‘язів спини, позитивно впливає на діяльність органів кровообігу і дихання, на серцево-​судинну систему, сприяє посиленню обмінних процесів в організмі дітей дошкільного віку. Учасники семінару ознайомилися з формами та методами роботи, загально дидактичними вимогами до організації занять зі степ-​аеробіки.

IMG 2018 04 13 092203 HDR

У практичній частині засідання учасники мали змогу переглянути сюжетне заняття з фізичного розвитку у старшій групі, проведеного вихователем з фізкультурно-​оздоровчої роботи Щербатюк І. О. «Подорож на острів Вітамінія». Спортивна зала ДНЗ1 «Зіронька» перетворилася на узбережжя моря, до якого пришвартувався корабель. Відважні моряки на чолі з капітаном зійшли на берег острова Вітамінія, щоб поповнити запаси смачних і корисних фруктів. Під ритмічний музичний супровід діти виконували вправи загально розвиваючого характеру на степ-​платформах, вправлялись у різних видах ходьби та бігу, удосконалювали вміння стрибати зі степів у глибину, ходити приставним кроком по канату, повзати по гімнастичній лаві, підтягуючись на руках. Особливий шквал емоцій у дітей викликала рухлива гра «Моряки і шлюпки». Заняття проведено на високому методичному рівні, структура заняття, методи роботи відповідали віковим та програмовим вимогам. Про ефективність застосування степ-​аеробіки у фізкультурно-​оздоровчій роботі свідчать високі показники ефективності заняття: моторна щільність становила 84%, тренувальний ефект – 135 ударів/​хв. Мету заняття досягнуто у повному обсязі.

Після обговорення заходу учасники засідання прийняли методичні рекомендації:

  1. Сприяти впровадженню інноваційних технологій, щодо підвищення результативності фізичного розвитку.
  2. З метою оптимізації фізичного навантаження на дітей педагогам особливу увагу приділити використанню нетрадиційного спортивного обладнання (н-​д: степ-​платформи).
  3. Проводити просвітницьку роботу з батьками вихованців для ознайомлення із сучасними перспективними педагогічними технологіями фізкультурно-​оздоровчого напряму та подальшого їх використання.