Великдень – це свято, коли вся сім’я збирається разом та вітає один одного. Так і в дошкільному навчальному закладі (центр розвитку дитини) № 1 «Зіронька» 2 квітня 2018 року зібралась хоч і невелика, проте дружня родина вихователів-​методистів дошкільних навчальних закладів міста.
Цього дня методистом районного методичного кабінету відділу освіти Яготинської районної державної адміністрації Миненок О.В. було проведено засідання творчої групи вихователів — методистів дошкільних навчальних закладів на тему «Використання ефективних форм методичної роботи як засобів оптимізації роботи з педагогічним колективом та формування у педагогів навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності». Метою заходу було: активізувати та розширити знання слухачів про ефективні форми методичної роботи з педагогами для впровадження та реалізації змісту Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, чинних програм виховання і навчання дітей дошкільного віку, досконалювати організацію методичної роботи шляхом стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, активізації їх творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
До уваги вихователів методистів було представлено колективну форму методичної роботи з педагогічними працівниками – відкритий перегляд заняття. Вихователь-​методист ДНЗ1 «Зіронька» Хавтирко В. Г. підготувала для слухачів творчої групи доповідь, у якій наголосила, що важливим засобом, що сприяє обміну педагогічним досвідом та стимулює педагогів до вдосконалення власної професійної майстерності, є проведення ними відкритих заходів. Під час відкритого перегляду заняття чи іншої форми роботи педагог демонструє колегам власний позитивний або інноваційний досвід щодо реалізації методичної ідеї чи застосування певного прийому або методу взаємодії з дітьми. Завданням відкритих заходів є підвищення кваліфікації насамперед тих педагогів, які є гостями на них, а також відшліфовування педагогічної майстерності вихователя, який проводить відкритий захід, адже професійна майстерність зростає насамперед завдяки власним спробам і помилкам. Вихователі-​методисти визначили основні принципи проведення відкритих переглядів, розробили покроковий алгоритм проведення відкритого заходу, з’ясували типові помилки в організації даного виду методичної роботи та шляхи їх уникнення.
SAM 0651
Для реалізації мети засідання РМО було підготовлено до перегляду дві форми організації навчальної діяльності дітей: зняття та розвагу. Заняття у середній групі проводила вихователь Потапенко О. П, яка для роботи з дітьми використала інтерактивні комп’ютерні технології. Малята дивилися та обговорювали відеофільм «Дітям про Великдень», описували великодні яєчка, вчилися розрізняти крашанки та писанки, з’ясовували їх відмінності. Цікавим для малят було слухання казочки «Як яєчко писанкою стало», що супроводжувалося мультимедійними ілюстраціями. Діти дізналися про традиційну символіку, якою прикрашають писанки: сонце, земля, вода, дерево; навчилися зображувати ці символи і розписали яскравими фарбами паперові яєчка. Заняття було проведене на високому методичному рівні. Структура заняття – логічною, послідовною, методи та прийоми організації навчальної діяльності дітей відповідали віковим особливостям та програмовим вимогам. А використання інтерактивних технологій дало можливість у цікавій формі оптимально ефективно вирішити низку дидактичних завдань.
SAM 0643
Далі педагоги мали змогу переглянути великодню розвагу «Недалечко червоне яєчко». У святково оформленій музичній залі, одягнені у барвисті вишиті сорочки діти старшої групи №2 «Капітошка» разом з вихователем Косяченко В.В. та музичним керівником Горб М.М. раділи весняному сонечку, пробудженню природи від зимового сну, готувалися до одного з найбільших християнських свят – Великодня. Створенню піднесеної радісної атмосфери сприяв вдало підібраний репертуар, що відповідав віку та рівню розвитку дітей. Відомі пісні у сучасній обробці зазвучали по-​новому, нагадуючи, що давні народні традиції українського народу ніколи не будуть забутими. Особливою енергетикою був наповнений «Кривий танок», який традиційно виконували під час масових весняних гулянь. Використання малих фольклорних жанрів (веснянки, заклички, дражнилки), народних ігор, запальних українських танців допомогли передати колорит українських обрядових свят. Додала веселого настрою жартівлива сценка «Великодній кошик». Малята демонстрували акторські здібності, майстерно перевтілюючись в образи ковбаси, хрону, сиру, яєць, паски, які тіснилися у великодньому кошику і сперечалися, хто з них важливіший. Помирило всіх церковне кропило, наголосивши, що сила кожного у спільній злагоді і єдності.
SAM 0635
Свята та розваги, які проводяться у дитячому садку, завжди приносять малятам велику втіху. Не винятком була й великодня розвага «Недалечко червоне яєчко». Щирі дитячі посмішки, веселий настрій, яскраві емоції – доказ того, що розвага принесла малюкам радість і задоволення. А запрошені на перегляд педагоги отримали можливість перейняти досвід майстерно організованого для дітей дозвілля.
Після практичного блоку Оксана Вікторівна провела обговорення заходів, під час якого вихователі – методисти та педагоги ДНЗ1 «Зіронька» отримали змогу проаналізувати заняття та розвагу, дати оцінку переглянутій формі методичної роботи.
В ході засідання були прийняті методичні рекомендації:
–Вихователям — методистам систематично вдосконалювати професійну майстерність, що сприяє підвищенню якості освітнього процесу в ДНЗ.
–Зібрати, систематизувати, аналізувати матеріали з використання інноваційних форм методичної роботи з педагогічними працівниками ДНЗ.
–Сприяти створенню оптимальних умов для якнайповнішого розкриття потенційних творчих можливостей кожного педагога шляхом шляхом організації відкритих переглядів.
–Дотримуватись основних принципів проведення відкритих занять; аналізувати відкритий захід спільно з педагогом та рекомендувати йому найефективніші методи, засоби і форми роботи з дітьми; під час аналізування відкритого заходу користуватися опорними схемами.
Оксана Вікторівна підвела підсумки засідання. Всі учасники семінару схвально оцінили змістовне наповнення заходу та його організацію, отримали пам’ятки та картки-​схеми аналізу заняття.